sobota 3. září 2016

Krémová květáková polévka s tymiánovo-česnekovými krutony




Hezkou sobotu!


Ještě když jsme šli do obchodu,
nevěděla jsem,
co si dnes uvaříme za polévku.
Prostě jsem byla bez nápadu.
Takže jsem plánovala,
že se půjdeme podívat na zeleninu
a že mě třeba něco napadne.
Vystavené měli různé dýně,
ale jelikož jsme dýňovou měli nedávno
a navíc mám doma dýně od mamky,
nebylo to to pravé ořechové.
Pak jsem ale přišla ke květáku a bylo rozhodnuto.
Dnes bude květáková polévka s tymiánovo-česnekovými krutony krutony...


Suroviny:


cibule, 7 stroužků česneku, olivový olej, 1 menší hlavička květáku, mléko, sůl a hrubozrnná sůl, pepř, několik snítek tymiánu, 2 celozrnné kaiserky



V hrnci rozpálíme 1 lžíci olivového oleje
a vhodíme nadrobno nasekanou cibuli a chvilku orestujeme.
Poté přihodíme 3 nasekané stroužky česneku
a omytý a na růžičky rozebraný květák
a ještě chvilku restujeme.
V odměrce si smícháme 0,5 l vody a 0,5 l mléka
a zalijeme orestovaný květák,
osolíme, přidáme 2-3 snítky tymiánu a necháme vařit do změknutí.
Mezitím si rozpálíme troubu,
plech vyložíme pečícím papírem,
kaiserky nakrájíme na plátky a poklademe na plech.
Pokapeme olivovým olejem, nasekáme zbytek česneku
a poklademe na kaiserky,
přidáme pár snítek tymiánu a hrubozrnnou sůl
a pečeme v troubě.
Jakmile máme květák měkký,
ponorným mixerem ušleháme v hladký krém.
Na talíři zdobíme krutony, pár kapkami olivového oleje
a čerstvě mletým pepřem.



























Hezkou odpočinkovou sobotu!


Vaše Radka





1 komentář: